Törékeny csomagfeladás II. (Magyar Posta 2014)

Az egy hete húzódó, sérült csomag ügyének folytatását szeretném most megosztani veletek.

Pontosan az történt, amire számítottam. Sörtől áztatott, törékenyként feladott csomagunk ügyében kedves ismerősünk, a csomag feladója a kérésünkre bement az ország másik pontján található postára, ahol azzal a szöveggel hajtották el, hogy reklamálni csak a címzett tud.

Nos a címzettek mi vagyunk, harmadik próbálkozásra sem sikerült panaszt tenni, mert mindig találtunk valami ürügyet, hogy miért ne panaszkodjunk.


Ráuntam erre a szarakodásra, e-mailben küldtem el a panaszomat a postának, egy egész fotósorozat kíséretében. Szerencsémre megvolt az előzőekben ottjártamkor kapott postai sorszám, az akkor általam feladott, független ajánlott csomag feladóvevénye, és természetesen a sörtől eláztatott csomag tartalma.

Felháborítónak tartom, hogy megfizettetnek az emberrel különböző idióta plusz szolgáltatásokat azzal a címszóval, hogy anélkül nem tudnak utánanézni (ajánlott küldemények), vagy hogy anélkül nem vállalnak rá garanciát (törékeny csomagok), de mindent hiába fizet ki az ember, mert az alap szolgáltatáshoz való hozzáállással van a baj.

Amennyiben "ajánlatlanul" adok fel egy csomagot, azzal kifizettem a postának, hogy a csomagomat a szemeteskukába dobják. Ugyanis semmilyen garancia nincs arra, hogy a levelem megérkezik, hiszen a levél nincs nyilvántartva. "Adjam fel ajánlva"?! Ha eltűnik a levél, vagy csomag, a teljes kárt nem fizetik meg, csak a postaköltség többszörösét... Ahhoz, hogy a csomagom épségben történő érkezése 100%-an biztosítva legyen,további többlet szolgáltatásokért kell fizetnem.

Ismerősünk megfizette ezeket a többletszolgáltatásokat a törékeny csomag feladásakor, de a sérülten érkezett csomagunk ügyében egy hete nem akarnak velünk szóba állni két postán sem!

Véleményem szerint, ez erősen messze van az Európai Uniótól... Ez több, mint vicc, de inkább szomorú. Ami még szomorúbb, hogy közben azt hallom a rádióban, hogy megemelik a postai alkalmazottak fizetését. Ezzel nekem semmi bajom nem lenne, ha a posta normálisan működne, de nem így van!

Ha az ügyben továbbra sem történik semmi, a levelezést ki fogom tenni ide, nyilvánosan.

2015. január 09.

Egy kollégát kiküldtek hozzánk az ügyben, felvették a jegyzőkönyvet...

2015. január vége

Jött a postás, és kifizette a jegyzőkönyvben felvett kártérítési igény összeget, egy levél kíséretében. A levélben az állt, hogy az ügyet kivizsgálták, és bár a kolléga nem hibázott, sőt! Mi átvettük a csomagot sérülten (nem kellett volna!), ezért nem tekintik saját hibájuknak a dolgot, de a kártérítést kifizetik. Ez így is történt.

Tanulság: utána kell menni a dolgoknak! Nem szabad hagyni, hogy hülyére vegyenek!!!

Egy hasonló tanulságos és idevágó történetet írok le itt. Az a sztori a banki ügyintézésről szól...