Törékeny csomagfeladás (Magyar Posta 2014)

A Magyar Posta "remek" szolgáltatásai kapcsán már írtam az előzőekben, de most végképp betelt a pohár!

Néhány éve azt tapasztalhatjuk, hogy a postákon olyan rendkívül hasznos termékek kereskedelme zajlik, mint a csokoládé és plüssállat. A csokoládét - bár szerintem továbbra sincs helye a postán - még csak-csak megértem, mert a nagymama amikor csekket fizet be, esetleg eszébe jut, hogy küldd egy tábla az unokának. Megnéznék egy statisztikát, hány ilyen eset van, de lehet, hogy nekem nincs igazam, és keresett termék a postai édesség...

...Szóval mondjuk, hogy a csokit még megértem. De vajon hány embernek jut eszébe spontán plüssállatot küldeni a szeretteinek? Ha van ilyen, az sajnos elég baj, hiszen néhány percet se fordít rá az illető, hogy a szeretteinek megfelelő ajándékot válogasson, ilyen alapon egy csomag döglött egeret is ránk sózhatnak, megvesszük, mert az van kéznél... Már elnézést és tisztelet a kivételnek!

Szóval a csoki és a plüssállat még nem minden, a cigarettát csak azért szüntették be, mert azt ugye már csak a naranccsal fémjelzett "Nemzeti Dohányboltok" árusíthatják. Néhány éve az egyik televíziós műsorban a Magyar Posta egyik "főura" könnyekig megható nyilatkozata szerint jól megy a Magyar Postának, több milliárdos nyereséggel dolgoznak...

A Posta tehát az ég világon mindennel foglalkozik, csak azzal nem, ami eredeti,és legrégebben vállalt feladata. A legfrissebb történetemet egy törékeny csomagról szeretném elmesélni.


Karácsony előtt vagyunk, és vannak még emberek, akik őszintén ajándékozzák meg a másikat, nem postai plüssállattal, hanem olyan meglepetésekkel, ami tükrözi az ajándékozott ízlését. Ezek olyan megfizethetetlen kedvességek, amik már múlófélben vannak az Internetes, drótra kötött világnak köszönhetően, ám azért még mindig akad 1-2 gyémánt lelkű ismerős, aki képes ilyen gesztusra...

...pontosabban képes lenne, ha azt az általa megbízott szolgáltató, a mélyen tisztelt Magyar Posta nem akadályozná. A legutóbbi ilyen, számunkra igen kedves csomag törékenyként lett feladva. A feladás költsége egy vagyonba került, a csomag sérülten érkezett.

A tartalmát képező sör kifolyt a dobozból, ezzel több magazint is eláztatott, ami szintén a csomagban volt. A sörök mindegyike a számunkra kedves Görögországból származtak, ahogyan a gyönyörű szép kagylók is, amik egy része szintén eltörött. Ezzel a csomag fele gyakorlatilag használhatatlanná és ihatatlanná vált...

Bementünk a legközelebbi postára a csomaggal a kezünkben (sajnos zárás előtt érkeztünk), ahol azt a tájékoztatást kaptuk, hogy oda nem lehet menni csomagreklamációval, csak a tudomisén, melyik postára. Nem hagyott nyugodni a dolog, elmentünk a másik közeli, modernebb és nagyobb postára is, megkérdeztük ott is, mi a teendő.


A vezető hölgy kedves volt és megértő, sőt! Azt mondta, a kis postán félretájékoztattak minket, hiszen panaszt minden postán fel kell venni. Sajnos mivel ezúttal nem volt nálunk a csomag, azt kérte, hogy a legközelebbi munkanapon vigyük be az egész "hóbelebancot" ázott papírostúl, mindenestül.

Bementünk hát, vittünk mindent, kértük a vezetőt, mire közölték, hogy elég, ha a csomag feladója tesz panaszt, és elég 1-2 fotó a sérült csomagról. Mi abban voltunk hibásak, hogy elmondtuk nekik, hogy az ajándékozó, vagyis a feladó is panaszt akar tenni. Ezzel gyakorlatilag a szájukba adtuk, hogy nekik nem kell dolgozniuk, mert majd az ország másik végében hamarosan úgyis megtörténik a reklamáció...

Vagyis másodszor is félretájékoztattak minket, mert állítólag nem kellett volna becűgölni az egész csomagot. Vajon kihez kell fordulnunk egy ilyen helyzetben? Az utolsó információ vajon szintén félretájékoztatás volt?!

Kérdem én: ha az ország másik végében panaszt tesznek, én már nem is vagyok erre jogosult?! Tudtommal minden panaszt ki kell vizsgálniuk. Ilyenkor szerintem egyik panasz alátámasztja és megerősíti a másikat, nem?! Ja, de ahhoz esetleg dolgozni is kellene, és anélkül, hogy kárt okoznának a másik embernek...

Mi voltunk a hülyék, hogy eljöttünk és annyiban hagytuk...

A Magyar Posta szolgáltatásaival nekünk rendszeresen problémánk van. Ha panaszkodsz, a legtöbb, amit tesznek, hogy elnézést kérnek írásban. Volt már, amikor kiküldtek egy kollégát hozzánk a rendszeres panaszaink miatt, hogy felülvizsgálják, nem-e mi vagyunk hülyék. Ez kb. annyit ért, mintha meghívtuk volna kávézni...

Történt valakivel hasonló?!