Karácsonyfa, mint vidéki otthonunk alapköve

Sajnos a kereskedelemre épülő világunkban nagyon sok fát vág ki az ember, ezért naponta hallhatjuk, hogy vészesen pusztulnak az esőerdők. A problémával egyedül a környezetvédő szervezetek foglalkoznak, ők mindent megtesznek, hogy elérjék a fakitermelés visszaszorítását. Sajnos azonban a fákat nem csak a kereskedelem és az egyre szélsőségesebb időjárások tizedelik, a fakereskedelem sajnos világszerte népszerű a fekete piacon is.

Talán ezen okoknál fogva, talán másért, de évről-évre előkerül a karácsonyfa kérdés. Néhány éve még a földlabdás, cserepes fenyőfákat preferálták a környezetvédők -de legalábbis az terjedt el, hogy vegyünk élő fenyőt a kivágott helyett - most pedig egyre nagyobb teret nyer a műfenyő árusítása.

Karácsonyfa a szobában
Értem én a környezetvédelmet, és nagyon sok mindenben én is a természetvédelem mellett állok, de a műfenyő már sok nekem. Szerintem az az időseknek nagyon praktikus, (nyolcvanas nagyszüleimnek is az van), mert ők nehezebben mozognak, így nem kell érte elmenniük, és nem kell cipelniük. De!

Engedtessék meg, hogy egy évben egyszer, (vagy legalább néhány évente, amikor az anyagiak is engedik,) fürdőzhessünk egyet a karácsonyi hangulatban és annak fenyőillatában! Bevallom, eddig ha volt fenyőfánk, mi is kivágott fenyőt vettünk. De annak ismeretében, hogy már cserepes fenyőt is lehet venni, én amellett szavazok, sőt! Én is azt javaslom mindenkinek, aki teheti, hogy vegyen inkább élő fát, vegyen mindenki cserepes karácsonyfát!

Fél éve költöztünk vidékre, és azt hiszem, a maradásunk alapköve lesz a karácsonyfa. Túléltünk már egy évszázados vihart, a fogfájást, egy majdnem lábtörést, és a tüzifát is kitapasztaltuk - talán a hidegtől nem is kell úgy tartanunk, mint hittük, mégis azt hiszem, hogy az idei Karácsony fogja eldönteni azt, hogy maradunk-e, és pestiből vidékivé tudtunk-e válni.

Őszintén szólva soha nem fordítottunk kellő figyelmet a Karácsonyra, de én most először úgy érzem, itt meg kell teremteni magunknak azt a hangulatot, azt a háborítatlan nyugalmat, amiről a Karácsony szól. Nem ajándékozunk, nem shoppingolunk, csak odafigyelünk egymásra.

Most először lesz földlabdás fenyőfánk, mindenképpen írok majd róla, hogy hogyan vált be, és hogyan ültettük ki a kertbe, stb. Addig is olvassátok el az alábbi cikket a Karácsonyfa szindrómáról, amiről én most hallottam életemben először...

Megjegyzések

Foglalj helyet nálunk!

Booking.com