Milyen a fogászati kezelés vidéken?

Ez a kérdés már az előző fogproblémám óta piszkált, akkor mégis a budapesti kezelés mellett döntöttem, hisz nem tudtam, hogy a doki ellát-e egy budapestit, ill. hogy az egyetlen fogászat, amit találtam a közelben, TB-vel alapellátásra szerződött rendelés-e?

Kerestük a neten is a választ erre a két kérdésre, de vidéken a cégek nem reklámozzák magukat, vagy a szolgáltatásaikat annyira, mint Budapesten, így a világháló segítségével sajnos nem sokat tudtam meg a kellő információt.

Időközben tájékozódtam a témában, így minden olyan felmerült kérdésemre keresett választ szeretnék megosztani veled, amit én anno nem találtam.

Saját tapasztalatom a vidéki fogászati kezelést illetően

Saját tapasztalataim alapján a hozzáállását illetően sajnos jót nem tudok mondani a vidéki fogorvosról, a rendelőről és az ellátásról viszont annál inkább! Az ember azt hinné, hogy az általam ismert, "gyári" (budapesti) fogászat után határozottan kellemes lesz a hangulat a vidéki fogorvosnál, sajnos nem így történt!

A bunkó fogadtatás annak volt az eredménye, hogy budapesti lakcímem van, vagyis nem tartozom a doki körzetébe. A tüske megmaradt ugyan, de ezt leszámítva egy modern felszereltségű rendelőben voltam, amin magam is meglepődtem, és a kezelésre sem panaszkodhatok!

AZ OEP tájékoztatója az ingyenes fogorvosi ellátásokról
Ellát-e a fogorvos vidéken, ha budapesti vagyok (vagy fordítva)?

Erre a kérdésre (vagy ennek a fordítottjára) a válasz az Országos Egészségügyi Pénztár weboldalán keresendő, az alábbi tájékoztatást tőlük idézem:
"Lehetőség van a körzeti (területi ellátási kötelezettség alapján kijelölt) fogorvosi szolgálattól eltérően másik fogorvoshoz is fordulni, amennyiben a felkeresett másik fogorvos az ellátását elvállalja. Ebben az esetben ugyanolyan feltételekkel vehető igénybe a fogorvosi ellátás, mintha a saját körzetében látták volna el.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a fogorvos a területi ellátási kötelezettségén, körzetén kívül lakó biztosított részére is térítésmentesen köteles nyújtani az egészségbiztosítás keretében járó fogászati szolgáltatásokat."
Vagyis a fogorvos jóindulatán múlik az, hogy vidéki tartózkodással ellát-e egy budapestit, vagy fordítva. Az én esetemben a tartózkodási helyem nem volt benne a lakcímkártyámban, ezért bár ellátott a fogorvos, húzta a száját. Ha szeretnéd elkerülni, hogy ilyen fogadtatásban részesülj, akkor költözés után amint lehet, jelentkezz be az új címedre, ha csak tartózkodási helyként is!

A fogorvos mentségére szóljon, hogy bár elég bunkónak tűnt, a dolgát jól végezte el, alapos volt és hibátlan munkát végzett - csak hát nem szívesen...

Honnan tudom, hogy TB által támogatott lesz-e a fogászati kezelésem?

Hogy kell-e fizetni a fogorvosnak a kezelésért, vagyis hogy a fogászat szerződött-e a TB-vel alapellátásra, az két dologtól függ:

  1. TB-által támogatott fogászati kezelésre lesz-e szükségünk?
  2. TB-vel alapellátásra szerződött rendelőbe kívánunk-e menni?
TB-által támogatott fogászati kezelések

A TB-vel alapellásra szerződött fogászatokon bizonyos szolgáltatásokat életkortól függetlenül, díjmentesen lehet igénybe venni. Ezek a szolgáltatások lényegében sürgősségi esetek, a fájdalmak elmulasztása, ill. a fogak megtartásához szükséges ellátások. Egész pontosan itt vannak felsorolva, hogy milyen kezelések tartoznak ide.

TB-vel alapellátásra szerződött rendelők

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár közzétett egy dokumentumot, amelyben a velük, vagyis a TB-vel szerződött rendelők listája található. Íme: TB-vel alapellátásra szerződött fogorvosi szolgálatok.

TB jogosultság

Mivel ezt ki így- ki úgy fizeti  a társadalombiztosítást (TB), ezért gyakran merül fel a kérdés, vajon jogosult-e az ember az alapellátásokra. A válasz egyszerű: aki a TB-t fizeti, jogosult, aki nem, ő nem jogosult.

Ha nem vagy benne biztos, jogviszonyodat ellenőrizheted online, de sajnos csak akkor, ha regisztráltál a magyarorszag.hu -ra. A regisztráció utolsó lépéseként személyesen is be kell menned a helyi önkormányzatba, és aláírásoddal igazolnod kell, hogy te regisztráltál. Sajnos enélkül nem tudom, a jogviszony online megtekinthető-e.

Kérlek, ha a cikk végére értél, jelezd nekem, hogy hasznát vetted-e a leírtaknak! Én anno nagyon örültem volna, ha mindezt egyben megtalálom valahol, de sajnos nem találtam. Remélem, te hamar megtaláltál minden infót, amit kerestél, jó egészséget kívánok neked! :)

Megjegyzések

Foglalj helyet nálunk!

Booking.com